FANDOM

Тамрыэль — адзін з мацерікоў планеты Нірн. Таксама гэта назва Імперыі, якая да Крызісу Аблівіона займала ўсю тэрыторыю гэтага мацерыка. У перакладзе з альдмерыса «тамрыэль» азначае «краса відна» («прыгажосць світання»).

Карта Тамрыэля

Тамрыэль у Першай Эрэ

МацярыкEdit

Клімат мацерыка моцна адрозніваецца ў розных яго частках. Паўночныя раёны, такія, як Скайрым, валодаюць субарктычным кліматам, цэнтральныя, як Сірадзіл і Хай Рок — умераным, поўдзень кантынента пакрыты джунглямі і пусткамі.

Асноўных народаў, якія насяляюць Тамрыэль, дзесяць: імперцы, рэдгарды, брэтонцы, норды, басмеры, альтмеры, данмеры, каджыты, арганіане і оркі. Іншыя расы большай часткай зніклі па розных прычынах.

На ўсход ад Тамрыэля размяшчаецца мацярык Акавір, на поўнач — Атмора, на поўдзень — Піанданэя, на захад — рэшткі знішчанай у катаклізмы Йокуды, радзімы рэдгардаў. Легендарная радзіма альдмераўАльдмерыс — як мяркуецца, знаходзілася на поўдзень ад Тамрыэля.

ДзяржаваEdit

Імперыя Тамріэль падзелена на некалькі правінцый, межы якіх супадаюць, як правіла, з гістарычнымі землямі асноўных рас: у цэнтры кантынента знаходзіцца Сірадзіл, на захадзе — Хай Рок і Хамерфел, на поўдні — Эльсвейр і Валенвуд, на ўсходзе — Чэрнатоп'е і Мораўінд, Скайрым на поўначы. Таксама да Тамрыэлю адносяцца прылеглыя астравы, такія як архіпелаг Самерсэт і востраў Солстхейм.

СірадзілEdit

Сірадзіл (у афіцыйнай лакалізацыі The Elder Scrolls III: Morrowind назва перакладзена як Кірадзііў) — найбуйнейшая правінцыя кантынента, радзіма імперцаў (насельніцтва Каловіі і Нібянейскага басейна, аб'яднаных пад кіраваннем Імперыі Реманаў) і месцазнаходжанне сталіцы Імперыі Тамрыэля. Вядомая таксама як Імперыя Цмока, Зіхаюшчая Сэрца Нірна, Трон разлучаных каралёў і Імперская правінцыя.

Сталіца: Імперскі горад.

Заўвага: аж да Трэцяй Эры ў Сірадзіле панаваў субтрапічны клімат. Паводле легенды, клімат быў «уціхаміраны» Голасам Таласа, у падзяку сваім Чырвоным Легіёнам за заваёва для яго Сірадзіла.

Хай РокEdit

Хай Рок — паўночна-заходняя правінцыя Імперыі Тамрыэль, радзіма брэтонаў і оркаў. У правінцыі ўмераны клімат, узгорыстая мясцовасць у прыбярэжных раёнах змяняецца камяністай і горнай ва ўнутраных рэгіёнах. Асноўнае насельніцтва — брэтоны, якія жывуць у некалькіх адносна адасобленых каралеўствах. На поўдні цэнтральнай горнай грады размяшчаецца старажытная сталіца оркаў — Арсініум. У складзе Хай Рока: шматлікія зямлі і кланы Вялікай Брэтоніі, выспы Деллеса, плямёны даліны ракі Б'юлса. Заходная мяжа са Скайрымам дрэнна кантралюецца Імперыяй з-за пастаянных беспарадкаў.

Сталіца: Дагерфол

Гл. таксама: Востраў Балфіера

ХамерфелEdit

Хамерфел быў заселены рэдгардамі, ратаваўшыміся ад катаклізмаў з апускаўшегася ў акіян кантынента Йокуда. Пазней іх саманазва Ра Гада ператварылася ў рэдгард, а самі йокуданцы сталі забываць сваю рэлігію, звычаі і нават Йоку, іх мову.

Падчас адукацыі правінцый было створана дзве групы рэдгардаў: Вянценосцы (з арыстакратаў, або На-Тотамбу) і Папярэднікі (воіны Ра Гада, якія атрымалі права ўласнасці на тэрыторыях сваіх плямёнаў) — яны-то, па сутнасці, і кіравалі правінцыяй, з'яўляючыся васаламі імператара. У Эпоху Міжкаралеў'я праўленне вярнулася да Высокіх Каралёў (нашчадкаў На-Тотамбу), і пратрымалася ў іх да 862 года Другі Эры, пакуль не пачалася разня паміж Вянценосцамі і Папярэднікамі, якую спыніў Тайбер Септім, увёўшы войскі Імперскага Легіёна і прагнаўшы Вянценосцаў. З тых часоў Хамерфел — рэспубліка і правінцыя Імперыі, а ўсе рэдгарды — яе падданыя.

З 175 4Э Хамерфел быў выключаны са складу Імперыі, так як адмовіўся прымаць ўмовы Канкардату Белага Золата.

Сталіца: Сенцінель

Гл. Таксама: Строс М'Кай.

СкайрымEdit

Скайрым — радзіма нордаў. Размешчаны на поўначы Тамрыэля. Мяжуе з Хай Рокам і Хамерфелам на захадзе, Сірадзілам на поўдні і Мораўіндам на ўсходзе. Вядомы таксама як Старое Каралеўства або Бацькаўшчына, быў першым рэгіёнам Тамриэля, заселены людзьмі з кантынента Атмора. Нордлінгі называюць Скайрым «Глоткай Свету», бо менавіта там знаходзіцца аднайменная самая высокая на Тамрыэле гара.

Клімат Скайрыма вельмі халодны, хоць у нядоўгі скайрымская лета прырода ажывае. У Імперыі бытуе стэрэатып, што ад Скайрыма варта трымацца далей: не толькі з-за снежных бур, але з-за страсці нордаў да спіртных напояў, асабліва да нордскага мёда і боек без асаблівай падставы. Нордаў лічаць варварамі, але яны толькі «вольныя забіваць тое, што ім хочацца, і калі хочацца, вольныя пакланяцца таму, што яны выберуць самі».

Сталіца: Саліц'юд.

МораўіндEdit

Мораўінд — радзіма данмераў. Ляжыць на ўсходзе Імперыі і складаецца з буйных выспаў Варденфел і Солстхейм, а таксама кантынентальнай часткі. Варденфел стаў практычна цалкам непрыдатны для жыцця пасля Чырвонага Года.

Сталіца: Морнхолд (Альмалексія — старая сталіца, разбураная ў ходзе ўварвання арганіан), Блэклайт (на кантыненце).

Чэрнатоп'е, или АргоніяEdit

Чэрнатоп'е — радзіма арганіан і Хіст. Размешчана на паўднёвым усходзе Тамрыэля. З поўначы мяжуе з Мораўіндам, а на паўночным захадзе з Сірадзілам. Клімат тут вільготны і трапічны. Большая частка спрадвечнага арганіанскага насельніцтва жыве ў балотах. Дарог тут трохі, а асноўным сродкам перамяшчэння з'яўляецца лодка. Берага і паўночна-заходнія нагорныя лясы незаселены. Найбуйнейшыя гарады Чэрнатоп'я — Архон, Чорная Ружа, Гідэон, Торн. Данмеры часта наведваліся сюды за рабамі, пакуль кароль Хелсет не забараніў гандаль рабамі.

ЭльсвейрEdit

Эльсвейр — радзіма каджытаў. Зямля сухіх і гарачых пустыняў на поўдні мацерыка. Адна з самых загадкавых правінцый, так як пра яе амаль няма інфармацыі. Трасіанская чума, якая пракацілася па кантыненце ў 1Э 2260, назаўсёды змяніла культурную і палітычную раўнавагу ў грамадстве каджытаў, пакінуўшы ад шаснаццаці мірна суіснуючых плямёнаў, што дружна адбівалі спробы вонкавага ўварвання, усяго два племя, якія моцна адрозніваюцца культурнымі і палітычнымі поглядамі: Пеллітайн і Анеквіну.

У Эльсвейры здабываюць лунный цукар, з якога вырабляюць моцны наркотык — скуму.

Сталіца: Торвал.

ВаленвудEdit

Валенвуд — землі басмераў. Знаходзіцца на поўдзень ад Сірадзіла, і на захад ад Эльсвейра. Выразныя межы гэтай правінцыі невядомыя, бо шматлікія войны з суседзямі часта перакройвалі карты рэгіёну. Валенвуд ўяўляе сабой велізарны лес, у асноўным трапічны. Па берагах пераважаюць джунглі і мангравыя балоты. Клімат у Валенвуде трапічны: высокая тэмпература і частыя праліўныя дажджы.

Сталіца: Фалінесці, Крочычы горад.

Астравы СамерсэтEdit

Астравы Самерсэт — архіпелаг з трох выспаў на паўднёвы захад ад Сірадзіла. Галоўны востраў мае тую ж назву. Тут месціцца Крыштальная Вежа, даўні цэнтр культуры мераў. Cамерсет абвясціў незалежнасць ад Тамрыэля ў 803 годзе Другі Эры. Гэта самая першая дзяржава, якая абвясціла незалежнасць.

Меры прыйшлі на Самерсэт з Альдмеріса. На востраве вылучыліся альтмеры і кімеры, апошнія эмігравалі з вострава пад кіраўніцтвам Святога Вялота ў Мораўінд.

Сталіца: Алінор.

Гл. таксама: Артэум, Аурідон.

Славутасці ТамрыэляEdit

Цэнтрам Тамрыэля з'яўляецца Імперскі горад у правінцыі Сірадзіл, сталіца Імперыі Тамрыэль. Галоўнымі славутасцямі Тамрыэля лічацца:

  • Вежа Белага Золата (Імперскі горад, Сірадзіл) — сэрца Тамрыэля.
  • Лабірінтіан (Скайрым) — «выпрабавальны палігон» Шалиідора, цуд старажытнанордскай архітэктуры.
  • Вулкан Чырвоная гара (Варденфел, Мораўінд) — адзіны дзейны вулкан Тамриэля.
  • Гара Глотка Свету (Скайрим) — найвышэйшая гара Тамриэля, на якой пабудаваны манастыр Высокі Хротгар, мясціна Сівабародых.
  • Адамантінавая Вежа (востраў Балфіера, заліў Іліак) — лічыцца самым першым збудаваннем на ўсім кантыненце. Паводле легенды, пасля стварэння свету багі сабраліся ў ёй на раду.
  • Крыштальная Вежа (востраў Самерсэт) — архітэктурны цуд Тамрыэля і культурны сімвал альтмераў. Разбурана ў ходзе Крызісу Аблівіона.

Цікавыя фактыEdit

У Трэцяй Эрэ ў Імперскім горадзе жыве старая жанчына-босмер па імі Тамрыэль (у «Залатым выданні» The Elder Scrolls IV: Oblivion — Самрыэль), якая прадстаўляецца як «Тамрыэль з Тамрыэля».

Картаграфія ТамрыэляEdit

  • Важна: ніжэй прапісаныя матэрыялы ў масе сваёй з'яўляюцца даследаваннямі фанатаў. Адміністрацыя не нясе адказнасць за іх дакладнасць.